Jenis-jenis Boss

Assalam..
Apa khabar teman-teman semua..hari ini adalah hari kita untuk beristirehat setelah penat bekerja..
Apatah lagi kalau dapat BOSS yang banyak karenah..Saya pernah terbaca satu artikel dan nak kongsi dengan korang semua..Jom terus membaca apa yang saya nak kongsi..
Nak tau tak berapa jenis BOSS yang kita ada sebenarnya..teruskan membaca kalau nak tau..hehehe..kalau anda memang BOSS mari kita tengok di kumpulan mana anda berada....


1)BOSS JENIS "YES BOSS"
   Letih dapat Boss macam ni tau..apa je yang Boss besar cakap mesti dia jawab "yes Boss" walaupun tak betul. Tapi yang tak sedapnya yang buat kerja tu kita..yang lagi buat sakit hati tu kerja yang disuruh kita buat tu merapu, membazir dan takde makna..

2)BOSS JENIS TAK PERCAYA ANAK BUAH
   Ini lagi susah..apa taknya boleh duduk lagi sebelah kita tengok kita buat kerja..takut kalau-kalau kerja yang dia bagi kita silap buat walaupun benda kecil..stress!!

3)BOSS JENIS NAK CEPAT SIAP JE!!
  Memang adakalanya kerja tu kena cepat siap tapi agak-agaklah takkan dalam satu masa kita nak kena buat lebih dari satu kerja. Kadang-kadang tu selang 2minit dah suruh buat kerja lain dah lah tu nak kena siap dalam masa yang sama tapi kalau salah kita juga yang disalahkan..ngeee...

4)BOSS YANG TAK TAHU APA YANG DIA NAK???
   Haaa...Boss macam ni memang la ramai..dia bagi kerja suruh buat ikut cara kita kononnya "menang-menang" la..tapi bila kita tunjukkan hasil kerja kita, dia kata.."Bukan macam ni yang saya nak..saya nak macam..bla..bla.." Kenapa tak cakap terus apa yang dia nak kita buat, kan senang. Adoii..memang sakit jiwa dibuatnya..

5)BOSS JENIS TAK KONSISTEN..
   Letih woo...dapat Boss macam ni..apa taknya sekejap dia suruh kita buat macam ni, nanti jumpa lagi dia suruh kita buat macam tu pulak..jumpa lagi ubah yang lain pulak..perghh..sakit hati dibuatnya...

6)BOSS YANG SUSAH NAK DENGAR PENDAPAT ORANG LAIN
   Boss ni lagi best. Sebabnya dia panggil kita datang meeting nak berbincang la kononnya..Tapi apa saja pendapat yang orang bagi semua dia cantas dan akhirnya pendapat dia je yang betul..Orang lain ni cuma datang meeting untuk cukupkan syarat je..

7)BOSS NAK SELAMATKAN DIRI SENDIRI
   Ramai juga Boss macam ni tau..bila ada salah dan Boss besar tegur, dia akan passing pada kita kononnya kita yang buat silap pada tugasan yang dia beri. Padahal semua tugasan tu dia dah luluskan..Mati hidup balik pun dia tak nak bertanggungjawab..Tapi kalau dapat pujian, dialah orang pertama yang maju ke depan..hehehe..

8)BOSS YANG KERJA TAK BUAT TAPI KUAT MENGAMPU
   Boss macam ni kalau ikut kata dia, kerja biar strategik. Maknanya kita yang buat kerja dia, tapi dia lepas tangan dan dok pegang kayu golf dengan orang-orang besar..Confirm cepat naik pangkat..tapi Boss yang tak pandai mengampu hmm..duduk la kat kerusi yang sama sampai pencen hehehe.....

Amacam...? Boss korang orang yang macam mana? Haa ajak kawan-kawan korang fikirkan sama ya..Opps jangan bagitau Boss tau rahsia..

No comments:

Post a Comment